So what... - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van S. - WaarBenJij.nu So what... - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van S. - WaarBenJij.nu

So what...

Door: Sebas

Blijf op de hoogte en volg S.

11 Augustus 2006 | Mexico, Mexico-stad

Nou dan... tijd voor een mail, lijkt me wel op zn plaats. Alhoewel ik mij ook
heel goed kan voorstellen dat iemand denkt 'weer zo'n reis verhaal'.
Kijk maar. Het belangrijkste staat in de tweede alinea, voor wie geen zin heeft
om de rest te lezen. Bedankt voor al jullie lieve en warme reacties en voor
diegene die niets hebben gestuurd, ik had niets anders verwacht!

Ik ben nu alweer twee weken hier. En ik kan zeggen het gaat goed met mij. Ik heb
erg moeten wennen de eerste week. En nog af en toe. Het begon eigenlijk al in
Nederland. Het was natuurlijk vakantie tijd en veel mensen waren of gingen op
vakantie. Dus ik heb al vroeg afscheid moeten nemen van mensen. En dan kom je in
een vreemd land, waarvan je de taal niet beheerst, althans niet helemaal. En al
helemaal niemand kent, alhoewel dat probleem snel verholpen is. Maar dan voel je
soms dat je echt aan de andere kant van de wereld bent. En ja ik mis mijn mensen
om mij heen.

Mijn huis bevalt mij prima. Het is precies zoals op de foto die ik toegestuurd
had gekregen. Ik woon er samen met een frans meisje, Elise. Het is ongeveer 10
minuten lopen naar school. Berg af en op en ik ben er. 5 Minuten naar de
winkels. En verder wonen de meeste internationale studenten in de buurt. Dat
maakt het erg gezellig. Er zijn al heel wat feestjes geweest, en ze blijven maar
komen. Maar 'what else is new'. Ik heb hier al veel mensen leren kennen. Ze
komen uit de hele wereld, maar voornamelijk toch uit frankrijk. Verder Zweden,
Duitsland, Tsjechië, Australië, Amerika, Canada, Nederland en natuurlijk Mexico.
En voor diegenen die mij goed kennen zullen wel weten met welke nationaliteit ik
het meest omga?!?!

De school is prima, erg groot en erg nieuw, het doet erg amerikaans aan. En
overal wireless internet. De sportfaciliteiten zijn heel erg goed, ik ben dan
ook van plan er flink gebruik van te maken. Sportsschool, voetbalveld,
tennisveld, sintelbaan, klimmuur, zwembad. Het is hier erg schoon, in
vergelijking tot andere delen van mexico-stad. Maar het is dan ook een hele
rijke universiteit. Ik maak hier best lange dagen, ik zit van 9 tot 21 op
school(op maandad, dinsdag en woensdag de rest iets korter), maar dat is
natuurlijk niet alleen maar lessen volgen of lessen voorbereiden. Ik heb genoeg
tijd om te eten, drinken, kletsen, sporten, en ja dus eigenlijk tijd te kort.
Wat een mooie contradictie!

Wat te zeggen over Mexico-stad. Het eerste dat opvalt is de lucht. Het is een
vreemde lucht, heel anders dan in Nederland. Het is een mix van sulfer,
uitlaatgassen, voedselgeuren(in de stad) en andere vormen van luchtvervuiling.
De stad zelf ligt op 2200 meter en is omgeven door bergen.
Dat zorgt ervoor dat de lucht lang blijft hangen.
Wat verder opvalt, en daar had ik eigenlijk geen rekening mee gehouden toen ik
aan Mexico dacht maar, zo tussen 17:00 en 19:00 betrekt het hier en gaat het
enorm regenen. Soms ook zelfs eerder op de dag. Da's best ff wennen als je
voornamelijk korte broeken en t-shirts hebt gepakt. Ik heb dan ook maar een
paraplu gekocht en ik maar denken dat ik er vanaf was. Eh....nee. Het koelt hier
ook wel af 's nachts. Tot zo'n 10 graden. 's Middags wil het wel warmer worden
zo'n 25 graden. Maar je ziet niemand in een korte broek lopen.
Misschien tijd om te vertrekken naar de kust?
Mexico-stad is echt gigantisch groot. Een exacte telling is er niet, maar ik
hoor verschillende verhalen; tussen de 20 en 23 miljoen mensen. Ik ben vorige
week zaterdag naar het centrum geweest en het kost zo'n 2 uur om er te komen.
Maar het is echt een gekkenhuis, overal auto's, mensen, straatkraampjes op elke
straat hoek, of waar het ook maar kan die je van alles proberen te verkopen,
eten en andere rotzooi. En dan de honden, het lijkt of elke mexicaan die en huis
bezit een hond heeft, zoveel.

Er is hier genoeg te doen en te beleven. Genoeg om mij aan te laven, genoeg te
ervaren, genoeg indrukken. Genoeg ideeen. Ik zal jullie proberen enigszins op de
hoogte te houden. En voor wie een iets meer wil weten over Mexico, kom maar hier
heen en voel en leef!

peace and love.

  • 15 Augustus 2006 - 02:42

    Krijn:

    He \"Buurman\"!

    Goed te lezen dat je je al een beetje thuis begint te voelen.

    Ik ben sinds twee dagen op Curacao, dus mijn \"ik-begin-me-hier-langzaam-thuis-te-voelen-fase\" zal ook bij mij binnenkort wel beginnen. Ik zal je dan komend jaar ook vanaf hier op de hoogte houden van mijn avonturen!

    Sebas, het ga je goed, geniet, en tot snel!

    Groet,

    Krijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

S.

Verhalen; ik zal jullie proberen te vermaken met mijn observaties, ervaringen en avonturen, fictief dan wel autobiografisch. Hoe dan ook oprecht.

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 32000

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Tijd om iets nuttigs te gaan doen

12 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

An' another asian delight

Landen bezocht: