alles went als je er aan gewend bent.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van S. - WaarBenJij.nu alles went als je er aan gewend bent.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van S. - WaarBenJij.nu

alles went als je er aan gewend bent....

Door: S.

Blijf op de hoogte en volg S.

15 Juli 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Y'all!

voor sommige is dit redelijk nieuw.. ik ben weer even 'on the road'.

Alles gaat goed. KL is een grote stad, het is hier warm, de mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Het eten op straat is goed en lekker en goedkoop. Het hotel is luxe en goed http://swissgarden.com/. Het heeft een zwembad en een gym, van beiden heb ik nog geen gebruik gemaakt. Ik zou hier makkelijk langer kunnen blijven.
Bizar en ook ergens wel beangstigend om te zien hoe gemakkelijk je aan luxe kan wennen. Kennelijk is het dan weer tijd om te vertrekken. Morgen om precies te zijn, dan vertrek ik naar Makassar. Dit zal van een andere orde zijn. Ik hoop wat meer autenticiteit aan te treffen want KL is toch wel een kopie van een westerse grote stad, met aanpassing naar de lokale cultuur en gewoonten. Ik word door de meeste geadviseerd om naar the shopping malls (http://www.pavilion-kl.com/content/) te gaan, maar al na 3 minuten word ik hier al dood ongelukkig van. Ik heb de keuze om bijvoorbeeld te eten uit: McDonals, Burger King, Pizza Hut, Domino's, Dunkin Donut, Nando's.. voor koffie Gloria Jeans en Starbuck. Voor kleding, calvin klein, burburry, marc jacobs, ralph lauren. (in dit winkel centrum dus 450 retail shops dit is 417.570 vierkante meter!!!!) Alleen maar westerse merken en modellen (hollywood sterren die ook) die de duurste producten aan prijzen. Zodra ik dan buiten ben, dan vlucht ik toch maar weer al te graag naar binnen, want de airco is toch wel heel aangenaam. de luchtvochtigheids raad is hier heel erg hoog. En dus begrijp ik misschien ook wel beter waarom ik naar de malls word gestuurd. En ook waarom bijna iedereen een auto heeft. ook in de autos is het koel. en er is nog een reden om met de auto te gaan. KL is heel erg, hoe zeg je dat tactvol, onvriendelijk voor voetgangers. Overal waar ik vraag 'hoe loop ik daarheen?', dan kijken ze me aan of ik wel goed ben en zeggen 'dat is onmogelijk'. En als ik dan, via een omweg, vraag ' hoe kom ik aan die kant buiten dit gebouw of station?', wat dus dichterbij is, dan leggen ze uit hoe ik daar moet komen. en dan zie ik vandaaruit wel weer verder, en ja het is vaak lastig om ergens met de voet te komen, helemaal als het dus zo warm en vochtig is. Bijkomend voordeel is echter wel dat je dus veel meer ziet. Ook als je dus enigszins verdwaald (wat ik dus het liefste doe in een stad!) Zoals een onweersbui die waarschijnlijk alleen in de warme streken voorkomt, want de bliksem sloeg werkelijk prachtig in in alle hoge gebouwen (helaas is he tniet gelukt om dit heel goed op foto vast te leggen....) maar het is een (natuurlijk) spektakel om de bliksem te zien inslaan in de Petronas twin towers (http://en.wikipedia.org/wiki/Petronas_Twin_Towers)

Kortom ik denk dat het goed gaat, het grote avontuur gaat morgen echt beginnen. Dit is te makkelijk.

peace im out
S.

  • 15 Juli 2011 - 14:24

    Chris B:

    Suc6 morgen, keep on writing those interesting stories. Mis u.

  • 15 Juli 2011 - 19:47

    Sharon:

    Fijn wat van je te horen. Vanaf morgen genieten van alle mooie avonturen die je te wachten staan. Ben benieuwd!
    Xx

  • 16 Juli 2011 - 10:38

    Joost:

    Gast zet em op, much fun!
    X Joost

  • 16 Juli 2011 - 14:52

    Anne:

    Ja, goed zo. Niet te lang in KL blijven! Maar wel leuk om te zijn geweest, toch?! Succes met het grote avontuur.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

S.

Verhalen; ik zal jullie proberen te vermaken met mijn observaties, ervaringen en avonturen, fictief dan wel autobiografisch. Hoe dan ook oprecht.

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 31998

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Tijd om iets nuttigs te gaan doen

12 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

An' another asian delight

Landen bezocht: