stories from the city, stories from the sea - Reisverslag uit Broome, Australië van S. - WaarBenJij.nu stories from the city, stories from the sea - Reisverslag uit Broome, Australië van S. - WaarBenJij.nu

stories from the city, stories from the sea

Door: S.

Blijf op de hoogte en volg S.

25 Juni 2009 | Australië, Broome

Y'all!!!

read!

het gaat goed. ik ben nog steeds in australie, mijn laatste haven voor het einde van mijn reis. een einde die al zeer dicht in zicht is.

laatste keer heb ik een samenvatting gegeven van mijn ervaring in vietnam en cambodja. nu een zeer kleine samenvatting van mijn ervaring in oz:

uiteraard zijn inger en ik weer samen en hebben een hoop avonturen beleefd. maar eerst even nog een huishoudelijke mededeling. ik ga niet meer naar india. ik heb besloten om langer in oz te blijven en op dezelfde dag als inger terug te komen.

wat heb ik (wij) allemaal gedaan.

langs de oostkust/midden/top end van australie gecrossed met onze gehuurde campervan. het doel was/is om in 7 weken van brisbane naar perth te rijden en ook nog tijd te hebben om dingen te zien en te doen. we praten over een afstand van over de 12.000 km, over land.

toen ik vorige keer in oz was heb ik nooit de oostkust gedaan. reden toen, teveel bier drinkende engelsen. en nu anno 2009, heel erg veel engelsen die bier drinken. maar als je daar doorheen kijkt is het prachtig. zeker bij de whitsunday island en de great barrier reef. de onderwater wereld is hier prachtig; haaien, schildpaden, ongelofelijk veel soorten vissen. werkelijk prachtig. zo rustig en kalm, alles lijkt te kloppen. de nacht duik, waar we tussen 12 hongerig haaien doken, was geweldig. op 3 meter afstand komen ze kijken of je een lekker hapje bent, je bubbels en grootte maakt dat ze omkeren. je ziet hun tanden zo zitten, maar er is hier genoeg voedsel dat ze wel heel erg wanhopig moeten zijn willen ze je uitproberen. ik heb ook nog op de ss yongala gedoken. een soort titanic voor de kust waar meer dan 70 mensen zijn overleden en waar nu alleen maar koraal en ander zeeleven leeft. prachitge zeeslangen, rays, schilpaden, en nog honderen andere vissen.

in nimbum kom je letterlijk en figuurlijk in een andere wereld. het is alsof de tijd bij de zestiger jaren is stil blijven staan een-en-al 'peace and love'. zeer kleurrijk en ontspannen. via de australia zoo van wijlen steve irwin en via frasier island kwamen we in agnes beach waar we onze surf talenten aan de wereld hebben laten zien....erg lachen en spierpijn de volgende dag.

na alle avonturen aan de oostkust richting de red centre voor uluru, kata tjuta en kings canyon. volgesmeerd met factor 50 en een real ozzie hoed deze prachtige natuurfenomenen bewonderd. toen weer in de auto voor de volgende 1000 km naar katherine. via deze plaats de weg naar links gevolgd richting western australia waar we al ons fruit moesten afstaan vanwege de mogelijke ziektes en pesticieden die deze meedragen.

inmiddels hebben we er 10.000km opzitten en zijn we in broome. hier gaan we van de westkust genieten. plan voor de laatste 2 weken is om in exmouth nog wat van de zee en onderwater wereld te genieten, de dolfijnen van monkey mia te zien, de pinnacle desert te doorkruisen, nog wat zon te pakken in kalbarri en van de rotsen van karijinni NP te aanschouwen voordat we in perth de auto moeten inleveren.

ik hoop dat alles goed is met jullie. ik heb erg genoten van al jullie reacties en medeleven.

dit is dan zeer waarschijnlijk ook mijn laatste bericht van de trip.... voor deze keer.

tot snel.

peace and love.

s.

  • 25 Juni 2009 - 07:00

    Liane:

    Dat is een goed teken dat je bij Inger blijft!

    Geniet van de reis en elkaar!

    Groet Liane

  • 25 Juni 2009 - 07:31

    Papa Chris:

    Ik ben zo trots op jullie, zoveel km's zoveel dingen gedaan en meegemaakt. Hou alles heel, vooral jezelf!

    Enjoy, enjoy, enjoy liefs pap

  • 25 Juni 2009 - 08:34

    Sharon:

    Jemig, wat een surprise dat je eerder thuis komt.
    Wel heel leuk om te lezen dat jullie het samen zo goed naar je zin hebt!
    Geniet nog even lekker eneh.... tot snel dan maar.
    kus Shar

  • 25 Juni 2009 - 08:41

    Lies:

    Hoi Sebas en Inger, heel leuk een bericht nu jullie weer samen zijn. Wat een goed verhaal en wat een avonturen. De foto's van Inger zijn ook mooi, had niet gedacht dat de Wicked Van zo klein is! Maar misschien lijkt dat maar zo.
    Geniet van de laatste weken en doe voorzichtig!
    Groetjes aan Inger,
    liefs, Lies.

  • 25 Juni 2009 - 09:24

    Paul:

    Sebastiaan en Inger, zo te lezen hebben jullie volop genoten van het duiken, Steve en het rode centrum. En nu nog volop plannen voor de westkant van OZ. En dat allemaal in nog twee weken. Dus GENIETEN en voorzichtig dat laatste eind !

  • 26 Juni 2009 - 13:09

    Mama:

    Lieve Sebastiaan,
    Wat hebben jullie alweer een eind gereden! En samen erg genoten van Oz.
    Blijf genieten, want de tijd gaat nu heel snel.
    Blijf alert en tot heel gauw! Liefs, ook voor Inger
    mama

  • 26 Juni 2009 - 15:09

    Joost:

    dude veel plezier nog, tot snel!

  • 04 Juli 2009 - 11:43

    Lies&paul:

    Sebas,van harte met je verjaardag gisteren.Van SMS nog geen verzendbericht, dus nog naar een keer op deze manier.Nog fijn een paar laatste dagen, dan zien we jou en Inger weer!
    We verheugen ons erop!!!!
    liefs, lies&paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

S.

Verhalen; ik zal jullie proberen te vermaken met mijn observaties, ervaringen en avonturen, fictief dan wel autobiografisch. Hoe dan ook oprecht.

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 31989

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Tijd om iets nuttigs te gaan doen

12 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

An' another asian delight

Landen bezocht: